maandag 3 oktober 2011

Story so far... afstuderen en toekomstplannen

Eerste ontwerp Lookbook

In juli had ik af moeten afstuderen en dit is niet helemaal gelopen zoals ik wou. Terwijl ik vol enthousiasme bezig was met het ontwerpen van de collectie, was ik uit het oog verloren dat ik als grafisch ontwerper moest afstuderen. Twee weken voordat het af moest zijn kreeg ik dan ook te horen dat ik niet beoordeeld zou worden op m'n collectie omdat dit te illustratief was. Ze zouden mij beoordelen op een ontwerp voor een website en alle promotie er omheen.

Dit was veel te weinig tijd en ik heb het daarom helaas niet met een voldoende kunnen afsluiten. De webwinkel moest toch open en dit was dan ook een waar succes! Dat ik m'n examen niet heb gehaald wou natuurlijk niet zeggen dat ik de webwinkel niet kon openen!
Het is nu alweer een paar maanden verder en ik heb alweer veel nieuwe ideëen voor de webwinkel en een nieuwe collectie. Ook de vormgeving en inhoud van de webwinkel wil ik gaan verbeteren. Maar eerst is poging 2 binnenkort om alsnog af te studeren. 21 oktober mag ik een tweede poging gaan wagen.

Het project is hetzelfde gebleven, alleen ben ik wat meer de grafische kant op gegaan. Niet met een website, maar met een perskit! Het gaat een leuk pakketje worden met een Lookbook, CD-hoes, folder, samples uit de collectie en uiteraard een bijpassende verpakking!
Qua stijl ben ik een iets andere kant op gegaan en langzamerhand begin ik een steeds persoonlijkere, bijpassende stijl te creëren en hier ben ik heel blij mee! Dit kan dus ook alvast een sneakpeak zijn voor de nieuwe vormgeving van Dreamkey Design!

Tot de volgende keer!

2 opmerkingen:

  1. WOW! het ziet er gaaf uit, wat raar dat je er pas zo laat achter kwam dan, maar ik weet zeker dat je het volgende examen haalt. veel succes.

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja was denk ik een beetje miscommunicatie tussen mij en de leraar.
    Maar dankjewel!
    Hoop dat ik het nu wel haal :)

    Lieve groet,
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen